Ryhmäliikunta - tuntikuvaukset

Fittarilta löydät monipuolisesti erilaisia ryhmäliikuntatunteja. Kokeile - ja löydä oma lajisi!

Aerobinen

Crossing

Crossing on ryhmäliikuntamuoto jossa yhdistyvät pyöräily ja hiihto. Vahvistaa kokonaisvaltaisesti koko kehon lihaksistoa, aktivoi erityisesti keskivartalon lihaksia sekä kehittää tehokkaasti aerobista kuntoa.
Kesto 30 min


Zumba

Tunnilla pääset fiilistelemään latinalais-amerikkalaisesta tunnelmassa, samalla kuntoilemalla tehokkaasti. Tunnilla heittäydytään latinaisrytmien vietäväksi. Tule rohkeasti kokeilemaan kuinka sinun lantiosi liikkuu!
Kesto ~60min


Spinning

Voit tehdä tunnista niin rankan tai helpon kun haluat, tee kiihdytys tai spurttaa. Laita vastus tiukalle tai löysää. Ole ylhäällä silloin, kun ohjaaja tai pidä välillä taukoa. Tee tunnista mieleisesi, ohjaaja auttaa sinua ylittämään itsesi! Voit tulla tunnille vaikka olisitkin aloittelija. Tunnin lopussa palauttava venyttely.
Kesto 30 tai 55 min


MyRide Virtuaalispinning

Nyt pääset kokemaan sisäpyöräilyn aivan uudella tavalla! Polje huikeissa alppimaisemissa tai upeita kansallispuistojen polkuja pitkin.

MyRide virtuaalispinning-tunnilla maisemat vaihtuvat näytöltä ja saat fiiliksen, että olisit polkemassa oikeasti näissä maisemissa. Tunnilla ohjeistetaan, millä vastuksella ja miten tunnin aikana on tarkoitus pyöräillä. Tunnit kestävät 30-60 min

Kehonhuolto

HotStretching

Tunti soveltuu kaikille omaa kehoa arvostaville henkilöille, jotka haluavat ennaltaehkäistä jumitiloja ja pitää kroppansa virkeänä. Lämmössä tehtävät oikeaoppiset venytykset tehoavat paremmin kuin uskallat kuvitellakkaan. Tule testaamaan ja ylläty!
Kesto 45 min

Pilates

Pilates harjoittelua, johon yhdistyy fysioterapeuttinen osaaminen.Tunnilla opitaan käyttämään kehon lihaksia ja niveliä monipuolisesti, jolloin liian aktiiviset lihakset rentoutuvat ja keskivartalon ryhtiä tukevat lihakset vahvistuvat. Näin edistetään kehonhallinnan kautta omaa hyvinvointia. Ohjaajana toimii PhysioPilates-koulutuksen suorittanut fysioterapeutti joka takaa, että liikkeet suoritetaan oikeaoppisesti ja turvallisesti. PhysioPilates sopii jokaiselle aloittelevasta liikkujasta urheilijaan. Tunnille osallistuminen ei vaadi pilateksen peruskurssia.
Tunnit kestävät 45-60 min

Kehonhuolto

Kehonhuoltoa eri välinein. Jokaisen viikkoaikatauluun kuuluva tunti.
Kesto 60 min

Lihaskunto

RPV (Reisi-Pakara-Vatsa)

Tunti alkaa helpolla alkulämmittelyllä steppilautaa mukana käyttäen. Sen jälkeen siirrytään tekemään monipuolisia lihaskuntoliikkeitä mitkä kohdistetaan reisiin, pakaroihin ja vatsaan. Tunnilla käytetään trimmitankoja, nilkkapainoja tai käsipainoja. Hyvä treeni keski- ja alavartalolle!
Sopii kaikille, myös aloittelijoille.
Tunnit kestävät 45-50 min


Trimmi

Tunnin alussa alkulämmittely n. 5-10 min vaihtelevin teemoin (askeltaen, pumppitangolla tms). Tämän jälkeen lihaskuntoa tehokkaasti erilaisilla välineillä ja loppuun palauttavat venyttelyt. Tunti sopii kaikille!
Kesto 45-55 min


Pumppi

On erittäin tehokas lihaskunto-tunti, jonka aikana käydään läpi kehon eri lihasryhmät monipuolisesti levytankoja, käsipainoja sekä lautaa hyväksi käyttäen. Painojen määrää voit säädellä itse kuntosi ja voimiesi mukaan. Tunnin alussa lämmittely kevyemmillä painoilla, tunti ei sisällää askelsarjoja.
Kesto 60 min


HotCore

HotCore on tunti, jolla keskitytään keskivartalon lihasten harjoittamiseen, liikkuvuuteen sekä hallintaan. Tunnilla tehdään liikkeitä syville vatsalihaksille, selälle, vinoille ja suorille vatsalihaksille, ylävartaloa ja jalkoja unohtamatta. Tunti on HotSalissa, joka edistää aineenvaihdutaa ja maksimoi harjoituksen kalorinkulutuksen.
Tunti sopii kaikille!
Kesto 30 min


Kahvakuula

Tehokas ja kokonaisvaltainen tunti kahvakuulilla.
Tunnilla treenataan voimaa, kehonhallintaa, liikkuvuutta ja tasapainoa. Myös aerobinen kunto kehittyy monipuolisilla liikkeillä. Haasta kehosi!
Kesto 55-60 min


Lihaskunto

Lihaskuntotunti vaihtuvalla teemalla! Tunnilla käytetään monipuolisesti eri välineitä koko kehoa kuormittaen. Tunti sopii kaikille.


Bootycore

Tehokas Bootycore keskittyy nimensä mukaisesti hapottamaan pakaroita ja keskivartaloa! Alkulämmittelyn jälkeen kuormitamme jalkoja ja vatsalihaksia kokonaisvaltaisesti kahden patterin seteissä. Tunnin lopussa on rauhallinen loppuvenyttely.
Kesto 50 min


Crosstraining

Crosstraining on tehokasta ja lyhytkestoista harjoittelua, jossa yhdistyvät voima, liikkuvuus, nopeus sekä kestävyys. Crosstraining harjoittelussa korostetaan ihmisen luonnollisia liikeratoja ja avainsana on toiminnallisuus. Tavoitteena on kehittää kaikkia kehon fyysisiä ominaisuuksia mielenkiintoisella ja tehokkaalla tavalla. Hyvä peruskunto on pohjana terveydelle ja yleiselle jaksamiselle. Crosstraining sopii kaikille peruskunnosta riippumatta. Se toimii myös erinomaisena yhteishengen luojana joukkueurheilijoille.
Tunnit kestävät 45-60min

"HARD WORK BEATS TALENT"