Sopimusehdot
1. ASIAKASSOPIMUKSEN EHDOT JA ASIAKKUUS
Fitness & Aerobic Club Oy:n asiakkaita ovat kaikki asiakassopimuksen tehneet. Alle 18-vuotias kuntoilee Fitness & Aerobic Clubilla sopimuksen hyväksyneen huoltajan vastuulla. Asiakkuus edellyttää asiakassopimuksen tekemistä verkkokaupassa tai paikan päällä asiakaspalvelussa. Fitness & Aerobic Clubilla vierailtaessa asiakkaalla on oltava henkilökohtainen Fittari-sovellus tai kulkulätkä käytössä sisään pääsyä ja asiakkuuden todentamista varten. Asiakkuus on henkilökohtainen, eikä kulkutunnistetta saa luovuttaa toisen henkilön käyttöön. Asiakkaan on välittömästi tiedotettava nimen, puhelinnumeron, osoitteen tms. muutoksista. Tallennettuja henkilötietoja Fitness & Aerobic Club käsittelee henkilötietolain mukaisesti. Kadonneen kulkulätkän tilalle on asiakkaan lunastettava uusi kortti hinnaston mukaista maksua vastaan.
2. MAKSUT
Sopimuksen allekirjoituksen jälkeen allekirjoittaneella on voimassa oleva asiakassopimus, joka veloitetaan sopimuksessa sovitulla tavalla kuukausittain. Palvelumaksulla asiakas saa liikuntakeskuksen käyttöoikeuden. Fitness & Aerobic Club Oy:llä on oikeus evätä asiakkaan pääse palveluihin, mikäli palvelumaksun maksaminen on laiminlyöty.
3. TARJOTTAVAT PALVELUT
Asiakkaalla on oikeus hyödyntää Fitness & Aerobic Club Oy:n palveluita asiakaskauden aikana sopimusehtojen mukaisesti oman sopimustyyppinsä mukaisesti. Lisäksi asiakkaalla on oikeus käyttää Kuntokeitaan kuntosalipalveluita Kuntokeitaan kuntosaliehtojen mukaisesti.
4. SOPIMUSTYYPIT
Toistaiseksi voimassa oleva asiakassopimus on voimassa toistaiseksi. Sopimus jatkuu automaattisesti määräämättömän ajan kunnes sopimus irtisanotaan tämän sopimusehtojen mukaisesti kirjallisena.
Asiakuudet ovat aina henkilökohtaisia. Fitness & Aerobic Clubin palvelut ovat käytössä valitun sopimuksen mukaisesti määrättyinä aikoina (esim. aamuvirkku kortti voimassa klo 04.30-15.05 välisenä aikana, koko päivä klo 04.30-23.00 välisenä aikana)
5. ASIAKASKORTIN TAUOTUS JA JÄÄDYTYS
Asiakas, jonka kuntoilu estyy yli yhden kuukauden ajaksi asiakkuuden kestäessä, voi saada vastaavan pidennyksen kuntoiluaikaa tauottamisen avulla. Tauottamista koskeva pyyntö on esitettävä kirjallisena estettä koskevan ensimmäisen kalenterikuukauden aikana, ja Fitness & Aerobic Clubin on hyväksyttävä pyyntö. Tauotuksen minimiaika on yksi kuukausi ja tauottamisen voi pyytää esimerkiksi sairastumisen tai elämäntilanteen merkittävän ja ennakoimattoman muutoksen johdosta. Selvyyden vuoksi todetaan, että asiakkaan loma/lomakausi ei ole hyväksyttävä syy tauottamiselle tai maksujen keskeyttämiselle. Asiakassopimuksen maksut keskeytyvät tauotuksen ajaksi. Tauotus ei lyhennä sopimuskautta, vaan asiakas sitoutuu aina maksamaan voimassa olevan sopimuksen mukaisesti. Fitness & Aerobic Clubilla on oikeus vaatia todisteita tauotuksen perusteesta. Huomioithan, että myöskään tauotus ja irtisanomisaika eivät voi kulua päällekkäin. Maksimissaan tauko voi olla kuusi (6) kuukautta.
Mikäli asiakas haluaa tauotuksen, jäädytyksen tai minkä tahansa muun hintaan tai maksuun vaikuttavan tekijän seuraavaksi kuukaudeksi, on muutos/pyyntö tehtävä viimeistään kaksi viikkoa ennen tauotuksen alkamista. Myöhästyminen aiheuttaa asian siirtymisen sitä seuraavalle asiakkuuskuukaudelle. Tauotus ja irtisanomisaika eivät voi kulua päällekkäin.
6. ASIAKKUUDEN IRTISANOMINEN
Irtisanomisaika on 30 vuorokautta laskettuna irtisanomista seuraavan sopimuskuukauden ensimmäisestä päivästä. Käytännössä tämä tarkoittaa, että sopimus päättyy seuraavan täyden asiakkuuskuukauden loppuun. Irtisanomiskuukauden kuukausimaksu maksetaan normaalisti. Irtisanotun asiakkuuden päättymispäivä määräytyy asiakkaan henkilökohtaisen asiakkuuskuukauden vaihtumispäivän mukaan. Huomioithan, että asiakkuuskuukausi ei ole asia sama kuin kalenterikuukausi.
Määräaikainen asiakkuus voidaan päättää kesken sopimuskauden irtisanomalla tai erityisistä syistä purkamalla. Pätevänä irtisanomisen syynä pidetään esimerkiksi pitkäaikaista sairastumista, pysyvää vammautumista, työttömyyttä tai pysyvää muuttoa paikkakunnalta. Muutos on todistettava asianmukaisella todistuksella (esim. lääkärintodistus). Asiakassopimuksen irtisanominen kesken kauden edellyttää asiakkaalle alussa asiakassopimukseen kirjoitettujen alennuksien sekä käytettyjen kuukausin kk-maksun hinnan erotuksen normaalihintaiseen kk-korttiin maksamista. Irtisanoutumisen voi tehdä sähköpostilla tai keskuksen asiakaspalveluun.
7. PERUUTTAMISOIKEUS
Asiakkaalla on kuluttajansuojalain 6 luvun 14 §:n mukainen oikeus peruuttaa verkkokaupassa ja muualla kuin Fittarilla tekemänsä sopimus ilmoittamalla siitä peruuttamislomakkeella tai muulla yksiselitteisellä tavalla Fittarille viimeistään 14 päivän kuluttua asiakkuustilauksen tekemisestä. Asiakkaan palveluiden aloittaminen (eli ensimmäinen kuntosali- tai ryhmäliikuntakäynti) yhdessä palvelusopimuksen alkamisajankohdan määrittämisen kanssa katsotaan asiakkaan nimenomaiseksi pyynnöksi aloittaa palveluiden käyttö peruuttamisaikana. Mikäli palveluiden käyttäminen on aloitettu ennen peruuttamisajan päättymistä, on peruuttamistapauksessa asiakkaan korvattava Fittarille suoritettuja palveluja koskevan kuukauden palvelumaksu.
7. ASIAKASSOPIMUKSEN MAKSU
Asiakkuuden palvelumaksu tulee ensin sähköpostiin ja tästä voi tehdä e-laskusopimuksen verkkokaupassa. Asiakassopimuksen kk-maksu veloitetaan salikuukauden 1. päivä. Salikuukauden ensimmäinen päivä määräytyy päivämäärästä, jolloin asiakkuus on tehyt. Kuukausittainen palvelumaksu koskee aina kuluvaa kalenterikuukautta.
8. S-BONUS
Asiakkaalla on halutessaan mahdollista saada s-bonusta kuukausittaisesta palvelumaksustaan. S-bonusta saa maksamalla kuukausimaksujaan vähintään kaksi kuukautta kerralla vastaanottoomme.
9. HINNANMUUTOKSET SEKÄ TOIMINTAA KOSKEVAT MUUTOKSET
Fitness & Aerobic Club voi muuttaa kustannusten nousun tms. syyn takia asiakassopimuksen hintaa ilmoittamalla siitä vähintään 1 kk etukäteen ilmoitustaululla sekä asiakkaalle sähköpostitse tai kirjeitse. Arvonlisäveroon kohdistuvat muutokset astuvat voimaan kuukausimaksullisiin sopimuksiin välittömästi veron muuttumispäivänä.
Fitness & Aerobic Club pidättää itsellään oikeuden pitää keskus suljettuna, muuttaa aukioloaikoja, sekä tehdä loma-aikoihin, pyhäpäiviin jne. liittyviä muutoksia. Muutoksista ilmoitetaan ilmoitustaululla. Laskuttajalla on oikeus myydä sopimus kolmannelle osapuolelle ilman asiakkaan suostumusta.
10. SÄÄNNÖT, VASTUU MAKSUISTA JA SOVELTUVA LAKI
Asiakkaan on noudatettava Fitness & Aerobic Clubin käyttäytymissääntöjä ja ohjeita, jotka löytyvät keskuksen ilmoitustaululta. Mikäli asiakas rikkoo keskuksen sääntöjä, voidaan hänen asiakkuutensa joko tauottaa tai irtisanoa. Fitness & Aerobic Clubilla on oikeus periä myöhästyneistä maksuista hinnaston ja lain mukaista muistutusmaksua sekä korkolain mukaista viivästyskorkoa. Mikäli työnantaja tai muu taho mistä tahansa syystä lopettaa asiakkaan kuukausimaksuun liittyvän tuen maksamisen tai sen osan maksamisen, on asiakas vastuussa kuukausimaksun maksamisesta kokonaisuudessaan. Tähän sopimukseen sovelletaan Suomen lakia. Sopimuksesta johtuvat erimielisyydet, joita ei voida ratkaista keskinäisin neuvotteluin, käsitellään käräjäoikeudessa. Lisäksi asiakkaalla on aina oikeus saattaa kulutushyödykettä koskeva riita-asiansa maksutta myös kuluttajalautakunnan käsiteltäväksi. Lautakunta on puolueeton ja riippumaton, tuomioistuimen ulkopuolinen riidanratkaisuelin. Lautakuntaan valittaminen on asiakkaalle maksutonta.
Tervetuloa Fittarin asiakkaaksi!